“Auts mun korvat!”

Niinku korvista näkyy ni mä kuuntelen täs kuvas antarktista klassista musiikkia. Jos osaatte tulkita ilmeitä, ni näätte mitä mieltä mä oon. Mä oon siis ton Harnakan kodin Luontokappale, Harnakka on mun Henkilökohtanen Tölkinavaaja, ja Onnin kans, Onsku on mun kollega edustamassa luontoo täs huushollis. Mä oon siis Kerttu.

Niin tää musa. Harnakka räpläs radiokanavia ja kun se kuuli jotain antarktiksesta, niin muuta ei tarvittukaan kun se juuttu siihen, se kerää kaikkee etelänapamatskuu, kirjoja ja leffoja ja sen sellasta. Koitin sanoo, ett hei vaik tost toosast tulis mitä ni ei se saa sitä kokoelmiinsa, mutta sen korvis mun puhe oli varmaan vaan että nau nau.

Eka mä vielä pystyin nukkuun täs mun viltillä ku tuli jotain instrumentaalii tyyliin jäävuoret liikkuu ja ryhävalaat kalastelee niinku ryhmäs, mut sit alko tulla lauluu. Laulettii siit häiskäst jonka Enduranssi juuttu ja rusentu jäihin mut jätkät selvis, vaik pari vuotta siihen tais mennä ja ne oli aika heikos hapes sit lopulta. Mä en just muista oliks niil laivakissa kans – eiku muistan, oli!

Ei nyt puhuta siit laivakissasta, vaan tost musast. Ni joku biisi vedettiin naparetkeilijöillekin, mut siin vaihees ton Harnakan piti lähtee Poriin tai johkin, ja se pani ton toosan onneks kiinni. Kun se oli napannu auton avaimet eteisen naulast ja hissi kolahti niinku se aina kolahtaa alaspäin, ni mä huusin Onnille ett nyt se voi taas tulla olkkariin, sehän oli ollu saunas pitelemäs tassuja sen korvilla.

Ainoo ilo täs nyt on ett toi antarktinen klasari taitaa olla aika harvinaist settii Yleskii. Ei ehkä ihan pian joudu taas kuunteleen.

This entry was posted in kissat. Bookmark the permalink.

2 Responses to “Auts mun korvat!”

  1. Marja says:

    Voi Kerttu! Ottaisin osaa, mutta en vaan voi tulla sinun ja emännän väliin, kumpaakaan puolustamaan. Eikä sitä varmaan ihan äkkii radiosta tuu, antarktista klasarii. Tiedä sit mitä emäntä viel netistä löytää…

    • Kerttu says:

      Kiitti, mä otan tuon myötätunnon osotuksena kummiskin. Voitas nyt kaikki puoleettomat ja puolueelliset tahot lyödä tassuu päälle, ett kukaan ei ees unissaan vihjaa Hardelle, ett sehän vois kartuttaa sen etelänapakokoelmii myös musal, siis niil levyil mitä ihmiset kerää…

Leave a Reply

